http://www.zennies.nl/image/cache/catalog/Blog/Zomer-Gezondheid-Tips-1170x600.png

Gezondheidstips - voel je super en zie er fantastische uit

  • 09 May 2017
  • |   0 Comments

Als je de zomer vreest omdat je aangekomen bent en je,jezelf niet in bikini wilt vertonen, of je voelt je te dik voor verschillende buiten activiteiten die het mooie weer met zich meebrengt. Laten we  dan snel die angsten wegnemen met een paar snelle en gemakkelijke zomertijd gezondheidstips.

Het maken van goede keuzes zijn erg belangrijk als het gaat om je dieet die een groot impact kunnen hebben op je lichamelijke en emotionele welzijn, waardoor je, je  meer zelfverzekerd, energiek  en helemaal strand klaar voelt.


In het zwemkledingseizoen of wanneer je op vakantie bent, is een dik gevoel het laatste wat je wilt.

Deze onaangename `bezoeker`beperkt zich niet tot diegenen die een paar pond extra met zich meedragen. Zelfs de dunste mensen kunnen er last van hebben bijvoorbeeld door :

Te veel eten, het eten van de verkeerde soorten voedsel, een onbalans in de goede en slechte microflora in het spijsverteringskanaal )veel voorkomend tijdens het reizen.

Blootstelling aan nieuwe soorten levensmiddelen die een beetje meer dan normaal (in zowel voedsel als alcohol) en zelfs  de waterkwaliteit uit het buitenland kunnen je  laten voelen alsof je op het punt staat te ontploffen.

Zorg ervoor dat je zware koolhydraten vermijdt  vooral geraffineerde koolhydraten zoals brood, gebak, witte rijst, taart, pasta, pizza etc. om vet te vermijden ( verzadigde en transvetten speciaal), suikerwaren en dranken.

1 van de beste manieren om spijsverteringsproblemen en een dik gevoel te voorkomen is te voorkomen dat je spijsverteringssysteem overbelast wordt.

Dit kan gedaan worden door te kiezen voor licht, en gemakkelijk verteerbare, natuurlijke volwaardige voedingsmiddelen, zoals fruit, groenten en bladgroenten die rijk zijn aan voedingsvezels, en deze te combineren met een bron van mager eiwit  zoals vis.

Niet alleen zal dit soort voedsel combinaties je  helpen je goed te voelen. Het zal je ook super energiek en tevreden laten voelen, omdat deze voedingsmiddelen een lager glycemische belasting hebben en helpen je daarom je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Je lichaam zal dan beter uitgerust zijn.


UP DIE ANTI/OXIDANTEN EN OMEGA OLIÈN

Nooit is onze huid meer zichtbaar dan in de zomermaanden. Na een lange droge winter kan het er alles behalve “gezond  en gekleurd “ uitzien. Maar wist je dat je simpel door het kiezen van de juiste voedingsmiddelen en drankjes in je dagelijkse voeding, je kan helpen je huid te beschermen tegen de dagelijkse schade die wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld de UV stralen van de zon, vervuiling, stress en andere milieu en levensstijl factoren.

Natuurlijke voedingsmiddelen, met inbegrip van groenten en fruit, die natuurlijk helder en rijk zijn aan plantenpigmenten, zitten vol met krachtige anti oxidanten  en andere bestandsdelen die je lichaam kunnen helpen zich te beschermen tegen weefsel en celschade door schadelijke vrije radicalen.

Kijk naar de kleuren van de regenboog bij het plannen van je maaltijden. Zorg ervoor dat de kleuren natuurlijk zijn! Voorbeelden van een paar aantal goede antioxidante voedingsmiddelen zijn:  bessen, kersen, rode bessen, groene bladplanten, pruimen, kruidnagels, druiven, citrusvruchten, zoete aardappelen, wortelen,  en andere groenten, groene thee, volkoren, bonen en zelfs bepaalde vis. En vergeet niet omega°oliën  (die gezonde vetten)  voor een mooie gezonde huid.


Volgens Ann Yelmokas Mc Dermott een voedingsdeskundige zijn deze vetzuren verantwoordelijk voor de gezondheid van het celmembraam. Wat niet alleen dient als schild tegen schadelijke stoffen maar ook als  filter voor voeding en afval stoffen die gebruikt worden door cellen in het lichaam

Mc Dermott zegt dat, aangezien het membraam die invloed heeft op het vermogen van de cellen om water vast te houden, een goede gezonde barrière heeft die zorgt voor een zachter, subtieler en meer rimpelvrije huid. Maar volgens dermatoloog en huid verzorgingsdeskundige Nicholas. V. Perricone gaat de behoeft aan omega- 3 vetzuren verder dan alleen het versterken van het celmembraam. In zijn boek The Wrincle Cure verklaart hij dat voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega 3 vetzuren bijdragen aan het helpen verminderen van de productie van ontstekingsverbindingen van het lichaam. Natuurlijke chemicaliën die bij het verouderingproces betrokken zijn.

De voedingsmiddelen die de meeste omega- oliën bevatten zijn zeevruchten ( vooral sardientjes, makreel, krill en zalm ). Alsmede walnoten, zonnebloempitten en lijnzaadjes.

 


EET SEIZOENSGEBONDEN

Naast dat je er mooi uit wilt zien van de buitenkant, is de zomer ook een ideale tijd om na te denken om je lichaam te laten genieten van de voedingswaarden die dit seizoen te bieden heeft.

Als je, je ooit hebt afgevraagd waarom fruit zo zuur proefde of de groenten zo smakeloos waren, dan heeft dit te maken met het feit dat ze niet van het seizoen waren.


Eten wat er lokaal beschikbaar is in die tijd van het jaar, kan ervoor zorgen dat je levensmiddelen eet die minder getransporteerd, gekoeld en opgeslagen zijn. Wat dit vanuit een voedingsperspectief betekent, is meestal een hoger niveau van vitaminen, mineralen en andere belangrijke voedingsstoffen. Zodra er verse producten zijn geplukt, begint de voedingswaarde te dalen en dit blijft ook dalen totdat het voedsel op je bord ligt.


Nog beter, probeer te kiezen voor biologische producten, zonder chemicaliën en toxinen die verband houden met herbiciden, pesticiden en voedselverwerking.

Het menselijk lichaam haalt de meeste energie uit organisch geproduceerd voedsel.  Een geweldig recept voor hogere energieniveaus en een gevoel van gezondheid en vitaliteit.

Dus als je deze zomer thuis blijft, vul dan je boodschappenmandje met aardbei, asperges, radijs, pruimen, artisjokken, kersen, abrikozen etc.


BLIJF GEHYDRATEERD

De meeste mensen weten dat het drinken van veel water helpt om je huid jeugdig te houden en je  lichaam optimaal te laten werken. Bij warm weer blijft hydrateren is erg belangrijk.


Wist je dat studies hebben aangetoond dat groenten en fruit twee keer keer zo goed als een glas water kunnen hydrateren. Dit maakt ze de perfecte verfrissende en revitaliserende snack tijdens de zomermaanden.

Dus voor een snelle en eenvoudige verfrissing, stop een sappige appel in je strandtas of snijd wat komkommer, wortels met wat hummus- gewoon heerlijk! – Is dat niet wat je lekker vindt? Probeer dan een fruit smoothie of shake klaar te maken die zo mee kan voor onderweg.


VOEDING EN DRUK SCHEMA

Het passen van een gezond, evenwichtig en voedzaam dieet in je dagelijkse planning kan gemakkelijker worden gemaakt met behulp van een aantal kwalitatief hoogwaardige voedingsmiddelen en supplementen die  onderweg ingenomen kunnen worden.

Probeer bijvoorbeeld een verfrissend en voedingsrijk glas van onze organische  GREEN NOURISHCOMPLETE gemengd met water of sap.

Je het dan snelle toegang tot 15 organische Superfoods, superfruit,quinoa, acai, bessen etc. Meer dan 20 natuurlijke enzymen en 70 nuttige voedingsstoffen.  Een breed scala aan vitaminen en mineralen waaronder vitaminen A, C en E, samen met calcium, kalium, selenium en zink. 

En alles zonder synthetische of toegevoegde bindmiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen.  Het zorgt ervoor dat je, je vitaal voelt zodat je kunt genieten van alles wat de zomer je te bieden heeft.


Vergeet niet om onze andere maaltijdshake’s en gezonde snacks te checken!!

0 Comments

For Comment you need to Login